Mama

Wniebobrana NMP

Dziś 15 sierpnia, czyli święto Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny.

Maryja jako wzór człowieka wyzwolonego. Tak to prawda. Niestety tak często to słyszałam, że nie wzbudza to we mnie emocji. Postaram się jednak odkryć to na nowo.

Maryja była wolna od grzechu od początku istnienia, nie było w niej zatrucia natury kłamstwem czy miłością własna. Mimo tego była w 100% człowiekiem. Także przezywała zmęczenie, rozdrażnienie, radość, pokusy. Stała się Ona jednak jedyną osobą (poza Jezusem), której życie było zawsze zgodne z wola Bożą. Dzięki temu jej codzienność była stale oświetlana światłem Bożym, powiedziałabym że była istota idealną . Czy i Ty nie czujesz, że życie, gdy prowadzone jest w świetle Bożym, jest jakoś tak świadomiej przeżywane. Że każdy dzień jest wyjątkowy, inny. Ksiądz Blachnicki powiedział kiedyś o Matce Bożej: „Bóg zawsze posługuje się Nią jako narzędziem, kiedy chce wyzwolić człowieka; kiedy chce mu udzielić wyzwalającego światła i wprowadzić go na drogę krzyża, czyli bezinteresownej miłości oddania siebie”. Wszystko pięknie ale gdy słyszę słowo „KRZYŻ” myślę: wysiłek, trudność, udręka. I już w mojej głowie pojawia się niechęć. Ale takie są realia, takie jest życie. Odnośnie krzyża, nie chcę się go pozbywać „ bo krzyż to klucz do nieba”. Dlatego poproszę moją MAMĘ aby pomogła mi w codziennej walce o moją wolność. Zapraszam także i Ciebie aby spróbować i skorzystać z pomocy Naszej MAMY 🙂 Nie mamy nic do stracenia.

[Katarzyna Zapała]

